Відповідно до вимог Державних будівельних норм,капітальний ремонт будівлі передбачає заміну,відновлення та модернізацію конструкцій і обладнання в зв’язку з їх фізичною зношеністю та руйнуванням,а капремонт об’єктів благоустрою – відновлення їх експлуатаційних характеристик,збільшення міцності та несучої здатності,заміну всіх видів покриттів тротуарів,пішохідних та велосипедних доріжок досконалішим покриттям із виправленням їх основ. Простою мовою: для обґрунтування необхідності здійснення капітального ремонту має бути висновок фахівців (дефектний акт) про фізичну зношеність та системне руйнування існуючої бруківки і тротуарної плитки. Такого документа стосовно вулиці Лесі Українки я не бачив,тому не можу вважати рішення про капремонт обґрунтованим,адже йдеться про 27 мільйонів бюджетних гривень. А якщо такий документ і існує,то його підписали дуже сміливі люди,бо достатньо пройтися нерозкопаною частиною вулиці,щоб переконатися,що існуючому покриттю нічого не бракує (на відміну від десятків вулиць Луцька,де відсутні будь-які зручності).
Куратори цього проекту придумали відмовку: мовляв,бруківку і плитку з вулиці Лесі Українки використають для мощення тротуарів на вулиці Кравчука. Дивно. Якщо матеріали «зношені» і підлягають заміні,то чому їх класти на іншій вулиці – там що,«люди другого ґатунку» мешкають? Якщо ж плитка добра,то навіщо замінювати? І взагалі,чому тендер не провели (плювали на закон?!),а вже роботи йдуть «повним ходом»?
Стосовно ж проспекту Волі тендер оголосили,але не лише на капремонт тротуарів,який є,очевидно,необхідним і вартує близько десяти мільйонів гривень,а й на розширення проїзної частини вулиці за рахунок зрізування більш ніж двох сотень дерев і звуження зеленої захисної смуги вздовж житлових будинків,що збільшує кошторисну вартість до 40 мільйонів гривень. І знову ж – без будь-яких підстав,бо на цій частині проспекту Волі нема транспортних заторів,тому розширення – лише для «мажорів» – нічних гонщиків,а знесення такої маси дерев перетворить проспект Волі у зимову пору на аеродинамічну трубу,де буде важко пересуватися пішим лучанам.
В обидвох випадках – очевидне завищення обсягів робіт для освоєння якнайбільшої суми коштів ( по-колишньому – «приписки»),що є порушенням Бюджетного кодексу України і кримінальним злочином. У таких випадках мають превентивно або негайно за фактом працювати державні фіскальні та правоохоронні органи,адже йдеться про народні гроші,які навіть за рішенням міської ради мають використовуватися «ефективно і лише у спосіб,визначений чинним законодавством» (цитата з Бюджетного кодексу). Простою мовою: приватним коштом можна хоч щотижня бруківку перекладати,але за бюджетні кошти – зась,тільки у випадку необхідності,яка має бути обґрунтована. Проте останнім часом ми стали свідками демонстративного розтринькування на місцях грошей платників податків,яких так бракує на різні потреби нашій країні,що перебуває у стані війни. Але ж загальний нагляд за дотриманням законів органами влади та місцевого самоврядування Верховна Рада скасувала,не доручивши натомість ці функції жодному контролюючому органу; державні інспекції вже упродовж двох років реорганізовуються у невідомо що і не мають права на здійснення перевірок.
Держава сильна тоді,коли в неї повна скарбниця і жорсткий контроль за дотриманням фінансової дисципліни. З огляду на сказане,маємо багату країну і бідних громадян,бо Держави у прямому розумінні нема. Держави,яка б не давала відверто розкрадати гроші її громадян.
Останніми днями з’явився привід для певного оптимізму. Ось слова прем’єр-міністра України Володимира Гройсмана: «Зараз потрібно відновлювати дорожнє господарство,і тут дуже важливо,щоби кожна гривня,що виділена на ці потреби,була ефективно використана. Дуже часто реконструкцію,будівництво,поточні ремонти доріг використовують для того,щоб на дорогах красти. Серед зловживань – непрозоре проведення тендерів на місцях,необ’єктивне завищення розцінок та обсягів робіт,переведення виділених коштів у готівку та їх розкрадання. Я би хотів,щоб зараз і аудиторська служба,і фіскальна служба дуже предметно зайнялися вивченням ситуації,щоби провели розслідування. І там,де є зловживання,я хочу знати прізвища,хто за цим стоїть,хто це «кришує»,скільки коштів було витрачено неправильно і які збитки завдані державі. Якщо це є,ми маємо бути принциповими,і люди мають нести покарання».
Сильні слова! Може,в Україні держава є,просто глибоко була захована?
Найближчим часом побачимо…
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook