Хто агітує за Порошенка повинен розуміти, що бере на себе частину відповідальності не лише за його плюси, але і за великі мінуси.
Дані соціології напередодні виборів – річ сумнівна з огляду на усталену практику бізнесово-політичних угрупувань купляти все і вся. Але явну фікцію серйозні інститути не публікують. Тому певні висновки із соціологічних досліджень зробити можна.
За даними провідних дослідницьких структур України за березень 2019, котрі з’являються в інтернеті, Порошенко має рейтинги 10-12% від усіх респондентів. Водночас його антирейтинг становить 46-49% від усіх опитаних. Серед готових іти голосувати його рейтинги вищі, але ми беремо відсотки, які характеризують настрої усіх громадян.
Загалом така диспропорція між рейтингом і анти-рейтингом Порошенка зберігається уже кілька років. Тому є вищим цинізмом і безвідповідальністю щодо країни сам факт балотування його на другий термін. Але він прагне виграти будь-якою ціною задіюючи величезні ресурси (фінансові, медійні, людські, т.д.).
І це дало результат: у Пороха сформувався хоч не чисельний, але сталий і досить активний електорат. Умовно його можна поділити на 3 категорії.
Ті кому живеться добре: А) хто знайшов свою нішу в бізнесі чи державній службі, займає вигідні посади, чиї доходи останніми роками зростали; Б) значна частина людей пов’язаних роботою, співпрацею, діловими зв’язками з бізнес-імперією клану Порошенка (Рошен, Богдан, Укроборонпром, т.д.); В) особи задіяні в політичних структурах, штабах, командах БПП «Солідарність», ряду технічних кандидатів та депутатів БПП різних рівнів. Все це електорат зацікавлений, заохочений, організований.
«Наглухо» продажні виборці яким все одно за кого голосувати, а дискусії про долю країни є пустими не цікавими балачками. На них роблять ставку ті, хто системно будує мережі підкупу. На даний час в ЗМІ найбільше мовиться про ризик підкупу виборців саме командою П.Порошенка (це незважаючи на колосальну їхню роботу в ЗМІ та соцмережах для відбілювання іміджу Президента).
Націонал-патріотично налаштовані громадяни котрі повірили в пропаганду про заслуги Порошенка у відродженні армії, мови, віри і у можливості протистояти агресії Москви. На відміну від двох перших категорій цих зрозуміти складно. Хоч часто це люди освічені, вони не дуже вникають у політичні розклади і не хочуть задумуватися над правдивістю пропагандистських аргументів. На голий популізм вони не ведуться, тому й не підтримують приміром О.Ляшка. В тому то й ефективність пропаганди Порошенка що вона продумана, грає на «струнах патріотизму» і своєю впевненістю створює ефект єдиної істини. Правда не в багатьох… І величезна диспропорція рейтингу та анти-рейтингу діючого Президента – яскраве цьому підтвердження.
І на закінчення щоб розуміти прірву між пропагандою й реальністю наведу недавній приклад зі звичайного людського життя. За грудень 2018 моїй мамі – інваліду другої групи принесли комунальну платіжку на 2 184 грн. при пенсії 1 505 грн. За січень 2019 прийшла платіжка на 1 736 грн. при пенсії у 1 505 грн. ! Субсидія в мами є, але вона належно не компенсує комунальні нарахування. Крім пенсії доходів у мами немає. Ось і виживай… І дякуй В. Гройсману та його патрону П.Порошенку…
Тож як написано на біг-бордах: «ДУМАЙ !»
Кічий Сергій – політолог, громадський діяч
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook
2 Comments
Пане Сергію – ви не політолог, а всього лише історик!
Певне “видатний політолог” чи “політик” дає мені тут оцінку…