Львівська залізниця недоотримала понад 52 млн грн. за перевезення пасажирів пільгових категорій у приміському сполученні. Про це інформує прес-центр регіональної філії «Львівська залізниця».
Цьогоріч впродовж десяти місяців регіональна філія «Львівська залізниця» ПАТ «Укрзалізниця» надала послуг із перевезення пасажирів пільгових категорій у приміському сполученні на загальну суму понад 58,3 млн гривень. Однак державні адміністрації та органи місцевого самоврядування семи областей, які об’єднує Львівська залізниця, впродовж січня-жовтня цього року компенсували за ці послуги заледве 6 млн грн., або 10,4% від фактично витраченої суми.
У бюджетах усіх рівнів закладено менші суми компенсацій, аніж реальні витрати залізниці на перевезення пільговиків. Загалом у Львівській, Тернопільській, Рівненській, Волинській, Івано-Франківській, Чернівецькій та Закарпатській областях на відшкодування за перевезення пасажирів пільгових категорій на весь 2017 рік було передбачено лише близько 10,5 млн гривень.
На Львівщині фактичні витрати регіональної філії «Львівська залізниця» за десять місяців цього року на перевезення громадян пільгових категорій становлять майже 23 млн грн., тоді як у бюджетах усіх рівнів закладено на рік близько 7,5 млн грн., із них станом на кінець жовтня компенсовано лише близько 4 млн грн.
На пільгові перевезення у Волинській та Рівненській областях залізниця витратила близько 11,5 млн грн. При цьому, якщо сім районних адміністрацій Рівненщини у січні-жовтні сукупно компенсували магістралі 408,7 тис. грн., то Волинська область не компенсувала за звітний період коштів.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про залізничний транспорт» збитки повинні компенсовуватися за рахунок державного або місцевого бюджетів, залежно від того, яким органом прийнято рішення про введення пільг.
Попри складну фінансову та матеріально-технічну ситуацію у приміському господарстві, залізниця продовжує виконувати важливу соціальну функцію, забезпечуючи перевезення пасажирів у приміському сполученні, проте фактично вичерпала ресурси, щоб і надалі самостійно витримувати це навантаження в умовах критичного старіння рухомого складу, зростання цін на енергоносії, запчастини тощо. Така ситуація може призвести до відміни деяких поїздів у графіку руху на 2018-2019 роки.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook