У Верховній Раді 18 лютого розглянуть нові закони стосовно “євроблях”, які дозволять розмитнювати авто, завезені до кінця 2020 року, за особливими умовами. На оформлення дадуть 180 днів із моменту, як закони набудуть чинності. Про це пише “Обозреватель”.
Відповідні документи зареєстровані під номерами 4644-д і 4643-д. Головний автор документів – заступник голови податкового комітету, “слуга народу” Олександр Ковальчук. Як підрахував глава комітету Данило Гетманцев, у середньому розмитнення буде коштувати не більш ніж 1000 євро.
Скільки потрібно заплатити
За новими правилами мито платити не потрібно, а ПДВ – тільки з акцизу. Ось як його порахують:
Базова ставка залежить від віку машини. Якщо менш ніж 9 років, то платити її зовсім не потрібно. Далі ставки змінюються так:
Коефіцієнт двигуна залежить від його об’єму. Щоб його вирахувати, потрібно об’єм помножити на зазначену нижче ставку:
Доплата за дизель становить 100 євро. Для прикладу прорахуємо, який розмір акцизу на розмитнення автомобіля віком 8 і 14 років із бензиновим двигуном 2000 куб. см за старими і новими правилами.
Отже, за новими правилами:
За старими правилами:
“Євробляхери” домоглися особливих умов
В Україні вже ухвалювали особливі правила для “євроблях”, тоді їм пропонували розмитнити авто зі зниженим акцизом ще й зі знижкою в 50%. Однак зробили це далеко не всі. За різними оцінками в Україні залишаються до 500 тис. машин на “єврономерах”. За чинними правилами поліція може оштрафувати їх на 170 тис. грн.
Ольга Ніколаєнко, юристка з митного права: питання євроблях уже давно перетворилося на політичне. Однак створення нерівних умов між тими, хто ввіз машини за правилами й заплатив усі податки і збори, і тими, хто зволікає з цим процесом, – податкова нерівність.
У такому разі виникає питання: якщо для того, щоб не платити, досить об’єднатися, прийти під стіни парламенту і влаштувати серію мітингів, навіщо тоді платити? Автор законопроєкту Олександр Ковальов прокоментував своє рішення так:
“Я шукав компромісне рішення. Ми пропонуємо зробити розмитнення простіше і дешевше”.
Однак розмитнення зроблять простішим і дешевшим тільки для тих, хто порушив закон: ввіз до кінця минулого року й не розмитнив машину, яка не старіша від 1999 року. Крім ПДВ та акцизу, з таких порушників також зберуть по 8,5 тис. грн “добровільного” штрафу. До речі, кілька років тому таку практику вже проходили: тоді зібрані гроші спрямували на підвищення пенсій.
Питання “євроблях” вирішили ще кілька років тому: знизили ціни і ввели жорсткі штрафи. Однак “слуги народу” впевнені, що ці норми не допомогли. “Ухвалення вищезазначених нормативно-правових актів не сприяло вирішенню проблемних питань, пов’язаних зі здійсненням митного оформлення транспортних засобів, про що свідчить значний суспільний резонанс, викликаний цим питанням”, – йдеться в пояснювальній записці.
До чого призведе нове рішення і чи не вийде так, що “євробляхери” знову не захочуть платити за розмитнення і вимагатимуть ще більш лояльних правил, покаже час.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook