7 – 10 жовтня у Луцьку, в стінах СНУ ім. Лесі Українки відбувається XVIII Міжнародна наукова конференція ім. академіка Михайла Кравчука. Цьогоріч виповнюється 125 років від дня народження цього видатного українського математика, отож ця конференція є ювілейною. Участь у ній бере і перший заступник Міністра освіти і науки України Володимир Ковтунець.
Посадовець також провів і прес-конференцію, в ході якої відповів на запитання журналістів. Коментуючи особливості ухваленого ВР Закону про освіту а також реформування галузі загалом, Володимир Ковтунець наголосив, що сучасна українська освіта повинна надавати людині компетентності в житті та трудовій діяльності.
«Не має потреби «накачувати» голову інформацією, яку зараз можна за кілка хвилин знайти в Інтернеті. А слід навчити користуватися цією інформацією, шукати її, аналізувати, і застосовувати у житті», – підкреслив перший заступник міністра.
Стосовно реформування системи вищої освіти він зауважив, що підтримує надання вишам більшої самостійності, тобто автономії, у тому числі і в фінансових питаннях.
«Виші самі вирішуватимуть як розпоряджатися коштами, але вони повинні відповідати вимогам акредитації – якщо вони надають якісні знання, виконують державну програму, тоді вони отримуватимуть і фінансування, а як ні – то не отримуватимуть», – пояснив він.
Володимир Ковтунець також наголосив, що система вищої освіти повинна бути орієнтована на потреби ринку праці. Торкнувся він і питання реформування системи профтехосвіти, зауваживши, що оптимальним шляхом її розвитку є утворення центрів професійно-технічної освіти. За його словами, коледжі відповідного спрямування повинні перебувати в системи професійно-технічної освіти, яка сама має бути повністю виведена з системи вищої освіти.
«Коледж надає якісну загальну освіту, яку ми раніше називали середньою спеціальною, а зараз називаємо
передвищою освітою. А ПТУ, відповідно, надають якісну професійну підготовку», – пояснив він.
Відповідаючи на запитання щодо фінансування профтехосвіти, яка нині покладена на плечі місцевих бюджетів, він зауважив, що фінансувати ПТНЗ варто все ж з обласних бюджетів: «звісно, якщо молодий лучанин вступає на навчання до рівненського ПТНЗ, то там, у Рівному, не буде великого бажання його за власні кошти навчати. Але тоді можна використовувати систему міжбюджетних трансфертів та ваучерів. Тобто учень отримує ваучер, і кошти на його навчання йдуть вже з волинського бюджету».
Володимир Ковтунець додав, що фінансування коледжів на місцеві бюджети перекидати не слід, оскільки це буде важким ударом по самій системі цих навчальних закладів: «хоча на прикладі Луцького педагогічного коледжу, ми можемо бачити, що такі заклади комунальної власності можуть «почувати
себе» і жити краще ніж державні».
Він також наголосив, що українські вчителі надають у загальноосвітніх школах якісну освіту, про що свідчать хоча б результати предметних олімпіад з фізики та математики (сам Володимир Ковтунець є математиком), а
реформування її системи надасть їм стимулу для самовдосконалення та творчості. Система організації освітнього процесу може бути різною, але його метою є отримання учнями якісних знань, вмінь та навичок.
«Ніхто не «викидає» з системи освіти знання, але знання повинні бути підкріплені вмінням їх застовувати, тобто компетентністю», – підсумував перший заступник Міністра освіти і науки України.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook