Про це йдеться у колонці першого заступника голови Мінагрополітики Тараса Висоцького.
“Неможливість реалізувати агропродукцію на міжнародних ринках – це прямі збитки для українських аграріїв та економіки, а також значний тиск на платіжний баланс, що негативно впливає на курс валют”, – написав він.
Як зазначив Висоцький, російська агресія розірвала традиційні логістичні маршрути експортних поставок с/г продукції. Адже морські порти забезпечували перевалку понад 80% зернових. Якщо до початку повномасштабної війни Україна експортувала через свої морські порти близько 5 млн тонн зернових щомісяця, то за перший місяць війни ця цифра скоротилася у 25 разів – до 200 тисяч тонн.
“І хоча у квітні і травні цього року нам вдалося частково диверсифікувати канали експорту, переорієнтувавшись на залізничний і річковий транспорт, обсяги поставок зерна за кордон все ще значно відстають від довоєнних показників. У квітні було експортовано тільки 1,1 млн тонн зернових, а в травні – 1,7 млн”, – зазначив він.
Заступник міністра впевнений, що в таких умовах Європа і надалі повинна допомагати збільшувати обсяги, які Україна доставляє залізницею і автомобільним транспортом в порти Румунії, Польщі та країн Балтії.
“Але навіть цього буде недостатньо для повноцінного відновлення експорту. Незважаючи на збільшення обсягів, без розблокування своїх морських портів Україна в найближчій перспективі не зможе досягти довоєнних показників”, – повідомив Висоцький.
За його даними, через блокаду українських морських портів на світовий ринок не може потрапити понад 20 млн тонн зернових і зернобобових і 5 млн олійних культур. Це урожай 2021 року. У липні розпочнеться перший збір озимих культур і питання експорту стане гострішим.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook