Податкова система
Податки,якійтимуть до місцевого бюджету (йдеться про місто обласного значення,до статусу яких будуть прирівняні об’єднані громади)
*60% податку на доходи на доходи фізичних осіб (нині – 0%)
*25% екологічного податку
*5% акцизного податку з реалізації підакцизних товарів
*100% єдиного податку
*100% податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності
*100% податку на майно (нерухомість,земля,транспорт)
Таку інформацію озвучив директор Офісу реформ у Волинській області Анатолій Пархом’юк під час інтерактивного прес-клубу Волинської обласної радина тему: «Самодостатні громади: реальні зміни чи ілюзія реформ?»,що відбувся учора у редакції газети «Волинь-нова»,- повідомляють організатори.
Під час конструктивної дискусії тема фінансів постала гостро. Та це й логічно: адже важко не погодитися,що об’єднання громад – це в першу чергу жорстка математика.
Саме у питанні фінансів і ховається підґрунтя для звинувачень із боку опонентів у недобровільності об’єднання. Але фінансова спроможність,котру як основу прописали у Методиці,є запорукою успішного існування громади,на котру держава покладає чимало відповідальності.
Тож кожен має зрозуміти,наголосив Анатолій Іванович,що посада сільського голови – лише тимчасове місце. І керуватися амбіціями у питанні об’єднання не можна у жодному випадку!
– За Європейською хартією місцевого самоврядування,яка є частиною законодавства України,місцеве самоврядування – їх право і спроможність здійснювати регулювання та управління величезною часткою суспільних справ,які належать до їхньої компетенції,в інтересах місцевого населення,– наголосив директор волинського Офісу реформ.
Тож сім варто усвідомити: на плечі органів місцевого самоврядування ляже чимало. А для того,аби це забезпечити,необхідні ресурси,приміщення та фахівці.
Про те,якою приблизно має бути структура об’єднаної громади,нагадала присутнім начальник відділу інформаційного забезпечення обласної ради Оксана Лукашук. Тож у Методиці сказано:
Має бути (це умовна структура виконавчих органів об’єднаної громади):
голова об’єднаної громади;
2-3 заступники;
секретар ради;
фінуправління;
відділ комунальної власності та земельних ресурсів;
сектор із юридичних питань;
відділ житлово-комунального господарства,благоустрою,охорони навколишнього природного середовища та інфраструктури;
відділ економічного розвитку,торгівлі та інвестицій;
відділ містобудування,архітектури та капітального будівництва;
служба містобудівного кадастру;
загальний відділ;
сектор організаційно-кадрової роботи;
відділ ведення державного реєстру виборців;
центр надання адміністративних послуг;
дозвільний центр;
секторі із питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і територій;
архівний відділ;
відділ освіти,молоді та спорту;
відділ культури,туризму та з питань діяльності ЗМІ;
управління соціального захисту населення та праці;
служба у справах дітей,центр сім’ї та молоді,центр обліку бездомних осіб;
відділ охорони здоров’я;
старости територіальної громади у складі виконавчого комітету.
– Звісно,– наголосив Анатолій Пархом’юк,– є ще Закон України «Про співробітництво»,за котрим сусідні громади зможуть домовитися,що,скажімо,у когось буде пожежна,а у когось – органи правопорядку.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook