В Україну американці завозять рослинне м'ясо: як воно імітує яловичину і що важливо про це знати - Волинь.Правда

В Україну американці завозять рослинне м'ясо: як воно імітує яловичину і що важливо про це знати

Показати всі

В Україну американці завозять рослинне м'ясо: як воно імітує яловичину і що важливо про це знати

В Україні з’явилося в продажу рослинне м’ясо американського стартапу Beyond Meat, яке за смаком не відрізняється від справжньої яловичини. Що це за продукт і чому він в десять разів дорожчий за яловичину. Про це повідомляє Українська Правда.

Рослинна м’ясо американського стартапу Beyond Meat з’явиться на полицях українських супермаркетів “Сільпо”, АТБ і Novus в лютому 2020 року.

Особливість продукту в тому, що його майже неможливо відрізнити від звичайного м’яса за консистенцією, запахом, смаком і кольором, хоча він складається з горохового білка, рису, буряка, води і масла і на 100% є веганським.

ЕП дізналася історію стартапу Beyond Meat, його вартість і імена інвесторів.

Горохова суміш з капіталізацією 12 млрд дол

Стартап Beyond Meat заснував Ітан Браун в 2009 році в Каліфорнії. Незабаром він отримав фінансування від семи венчурних фондів. Також серед “отців” стартапу – засновник Microsoft Білл Гейтс, співзасновник Twitter Біз Стоун, актор Леонардо Ді Капріо і екс-CEO McDonald’s Дон Томпсон.
Перший продукт, “курку на рослинній основі”, стартап продав в 2013 році. Курки як такої в ньому не було. Продукт повністю складався з рослинної основи: суміші горохового і соєвого білків, борошна, масел і приправ. Уже в 2014 році Beyond Meat розробив продукт імітації яловичини. До 2016 року стартап оголосив про продаж 25 млн рослинних бургерів.

У червні 2018 року стартап відкрив друге підприємство в штаті Міссурі, що призвело до триразового збільшення виробничих площ. У тому ж році Beyond Meat відкрив новий R & D-центр площею 2,5 тис кв м, що складається з восьми лабораторій і розрахований на сотню співробітників.

У червні 2019 року Beyond Meat вийшов на IPO на біржі NASDAQ з первинної оцінкою 3,8 млрд дол. Менше ніж за рік капіталізація компанії зросла в три рази до 12,8 млрд дол. Продукцію стартапу можна купити в 53 тис точок в США, а в 2018 році почалися продажі в Європі.

Стартап акцентує увагу на тому, що його продукція позитивно впливає на здоров’я людини і надає мінімальний вплив на клімат.

Зокрема, компанія стверджує, що для виробництва своєї продукції використовує на 99% менше води, на 93% менше землі, на 46% менше енергії і викидає в атмосферу на 90% менше СО2 в порівнянні з підприємствами, які вирощують тварина м’ясо.

Чому в назві стартапу використовується слово “м’ясо”, якщо в його продуктах воно відсутнє?

“Поняття” м’ясо тваринного походження “застаріло, – говорить директор компанії” Вест Міллз “, офіційного дистриб’ютора Beyond Meat в Україні, Станіслав Луцковіч. – Ми виводимо на ринок нове тлумачення поняття” м’ясо “. Ми говоримо, що м’ясо може бути і тварини, і рослинного походження. Ми пропонуємо м’ясо рослинного походження “.

В Україні, як і Західній Європі, зараз є два види продукції Beyond Meat: бургерной котлети і ковбаски. На ринку США асортимент в рази більше, каже Луцковіч. Там є фарш, курячі нагетси, три види ковбасок. Зараз в США розробляють “м’ясний” стейк.

“Це буде цілий виток у розвитку, оскільки м’ясо стейка значно складніше зробити так, щоб таке м’ясо було за всіма характеристиками ідентично м’яса тваринного походження”, – розповідає Луцковіч.

Поки в США розробляють “м’ясний” стейк, в Україні вже можна купити котлету для бургерів. Її основними компонентами є ізолят горохового білка, вода, рапсове масло прямого віджиму, трохи солі, оцту, крохмалю, дріжджового екстракту. Червоний колір котлети дає буряковий сік.

Такий склад підходить веганам. Одна котлета містить 20 г білка, що більше, ніж в котлети зі звичайного м’яса. У той же час, в “м’ясі майбутнього” немає ГМО, глютену, сої, антибіотиків, холестерину, гормонів і паразитів.

Як створили продукт і як його готувати

Над створенням формули рослинного м’яса сім років працювала команда з 40 вчених, шеф-кухарів, молекулярних біологів і фізіологів рослин в інноваційному центрі Manhattan Beach Project в Каліфорнії.

Щоб зробити рослинне м’ясо схожим на сьогодення, м’ясо тваринного походження розкладали на дрібні компоненти і вивчали пов’язані з ним сенсорні відчуття: запах, смак, текстуру, зовнішній вигляд.

Потім компонентам підбиралися рослинні аналоги, і склад збирався в “архітектурі” м’яса з його м’язовими волокнами. Спосіб збірки аналогічний процесу виготовлення макаронних виробів: інгредієнти змішуються, суміш пресується, а потім оформляється в кінцевий продукт.

Єдиним інгредієнтом м’яса, який неможливо синтезувати з рослин, став холестерин, тому його в рослинному бургер немає.
Процес приготування рослинного бургера схожий на те, що зазвичай відбувається з натуральним м’ясом. Коли рослинну котлету кладуть на гриль, з неї спочатку сочиться “кров”, вона виділяє жир і шипить, стаючи коричневої так само, як тваринний білок. Час приготування – шість хвилин. У чому відмінність “м’яса” Beyond Meat, де основний компонент – гороховий білок, від котлет з сої? “Головна відмінність – смак”, – говорить Луцковіч.

Відеоблогер порівнює смакові якості рослинної котлети Beyond Meat і котлети з яловичини

Український дистриб’ютор американського рослинного м’яса націлений на “м’ясоїдів”, які не знаходили підходящої альтернативи м’ясу, через що у них не було сильного стимулу перейти на рослинну харчування.

Ціна в Україні, точки і обсяги продажів
В Україні два види продукції Beyond Meat можна купити в більш ніж ста точках продажів по всій країні, включаючи ресторани і магазини. Стартап вийшов на український ринок в листопаді 2019 року. Дистриб’ютор почав розвивати збут в Києві. На черзі – Одеса, Харків, Львів, Дніпро. Затримка з продажами в “Сільпо”, АТБ і Novus пов’язана з тривалим узгодженням договорів. Луцковіч каже, що ця робота вже завершується, і він очікує появи продукції на полицях магазинів в лютому 2020 року.

Котлети для бургерів продаються в упаковці по дві штуки. Ціна – 270 грн за упаковку. В оптовій упаковці – 42 котлети при ціні 90 грн за штуку. Для порівняння: середня оптова вартість яловичої котлети становить 13-15 грн.

Чому “рослинна” котлета майже в десять разів вище? Луцковіч пояснює це надзвичайно дорогий технологією створення рослинного м’яса.

“У технологію вкладені сотні мільйонів доларів, вона розроблялася приблизно десять років, – каже він. – Технологія буде дешевшати завдяки появі в 2020 році заводу в Нідерландах. Тоді ціна знизиться на 30%”.

Так, в Україну, країну, в якій неабияк розвинене сільське господарство, завозять та реалізують штучну їжу. Це роблять в той час, коли українці можуть повністю забезпечити натуральною продукцією не тільки себе, а й імпортувати великий шмат своїх продуктів за кордон.

Сумно і гірко стає від того, що влада допускає такий імпорт, нівелюючи бажання свого народу залишатися здоровими. Про яку ж здорову націю може йти мова?…

Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *