«П’ятикнижжя в іконі», – такою була тема вже 7 пленеру іконопису та сакрального мистецтва, який відбувався у липні цього року в селі Замлиння Любомльського району Волинської області. Участь у мистецькому заході взяли 30 молодих художників з України та Польщі, які пробували себе у нелегкому мистецтві іконопису.
А 17 листопада у Галереї мистецтв Луцька відкрилася експозиція, на якій представлені до 50 ікон та духовних картин, створених в ході літнього пленеру.
«Тема П’ятикнижжя – перших 5 книг Біблії є доволі складною, адже в іконописі вона не є широко представлена. І я порадив художникам просто брати до рук Святе Письмо і читати, а потім творити», – розповів, у коментарі «ВП» організатор пленеру священик РКЦ ксьондз Ян Бурас.
Отож, молоді художники мали відтворити події та образи книг Буття, Виходу, Левит, Чисел та Второзаконня. Окремі з них, зокрема, Старозавітня Трійця є доволі поширеними, отож митці мали взірці для наслідування. Цікавою є, до прикладу, ікона Ельжбети Чеховської «Поклик Мойсея», де змальована у книзі Вихід «Неопалима купина» зображена з образом Богородиці. Справа у тім, що богослів’я Православної та Католицької Церков тлумачить явище побаченого Мойсеєм, в часі його покликання Богом, куща, що горів і не згорав, як прообраз Діви Марії, яка і по народження Спасителя лишилася Дівою. А створений Іваном Панасом образ Старозавітньої Трійці майже нагадує відповідні канонічні зразки іконопису.
Інші, представлені на виставці твори, як до прикладу, «Першообраз Мойсея» Володимира Когута, не є «класичними» іконами, і мають риси вже сучасного мистецтва.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook