Головний поштар Волині розповів про закриття сільських відділень, припинення доставки пенсій та «спецагентів» - Волинь.Правда

Головний поштар Волині розповів про закриття сільських відділень, припинення доставки пенсій та «спецагентів»

Показати всі

Головний поштар Волині розповів про закриття сільських відділень, припинення доставки пенсій та «спецагентів»

В час Інтернету та новітніх технологій, здавалося б іншого змісту набуває цитата «Пишіть листи та надсилайте вчасно…», з вірша відомої української письменниці Ліни Костенко. Більшість, чуючи це, згадає радше про віртуальні меседжі, ніж про класичні згортки паперу. Тому в суспільстві й «гуляє» така теорія, що пошта – минуле століття.

Як виявилось, після спілкування з директором Волинської дирекції Укрпошти Іваном Шевчуком, такі твердження – хибні, а українська пошта далеко не середньовічні голуби, а сучасна галузь, яка активно впроваджує в свою роботу новинки, яких потребує суспільство. Тож про нові послуги «Укрпошти», заробітні плати поштарів, закриття сільських відділень а також поштових спецагентів читайте в інтерв’ю.

Волиняни продовжують відсилати листи

– Іване, Олександровичу, ви працюєте на посаді директора Волинської дирекції Укрпошти більше року. Що за цей час ви можете віднести у свій актив, а що у пасив?

– Найважливіше що вдалось зробити – налагодити співпрацю між «старою гвардією» і молодим поколінням, для того, щоб досягати високих показників. Нашій команді це вдалося і ми були найкращими в Україні за виконанням плану доходів у 2017 році і в першому кварталі 2018 року. Вдалося налагодити співпрацю з керівництвом області та Луцька, що важливо для просування реформ «Укрпошти». Якщо говорити про інфраструктурні проекти, то нам вдалось перенести сортування посилок, газет з Ковеля і наразі маємо сортування в Луцьку. Раніше Камінь, Ратне, Любешів могли отримати свої посилки із затримкою в півтори доби, бо пошта сортувалась в Луцьку, їхала в Ковель, де знову сортувалась перевантажувалась, а потім доставлялась далі в Камінь-Каширський, Ратне і Любешів. Зараз ми зробили прямий рейс, який їде прямо в Камінь-Каширський і пошта, яка приїхала з Києва чи зі Львова, тієї ж ночі відвантажується на північні райони і зранку вона вже там. Це значно пришвидшило отримання і відправлення посилок і листів з цих районів. Також ми зробили ремонт складу на вулиці Зв’язківців, зробили ремонт цеху обробки пошти, зробили якісне освітлення, поставили підйомника в сортувальному цеху і в складі, поставили у всіх міських відділеннях термопринтери, що дозволяють друкувати адреси на посилки буквально за кілька секунд і в нас процес відправки посилок відбувається значно швидше. В усіх міських відділеннях ми оновили інтернет-швидкості і вони зараз в 10 разів швидші, ніж були досі. Ці нововведення проведені на відкритих тендерах і у волинську «Укрпошту» «зайшло» 6 провайдерів, які запропонували інтернет-послуги  дешевше, ніж це робив «Укртелеком».

Окрім цього, ми оновили програмне забезпечення і на сьогодні споживачі мають можливість користуватися мобільним додатком «Укрпошти». Також нам вдалося зробити особистий кабінет і відправники посилок можуть в ньому зареєструвати відправлення, викликати кур’єра, який доставить посилку в сортувальний цех. Завдяки цим нововведенням, черг стало менше.

Ми підвищили швидкість доставки посилок і зараз вона зрівнялась з швидкістю наших конкурентів, також графіки роботи наших відділень зрівняли з графіками роботи конкурентів, щоб люди могли користуватися нашими послугами, тоді, коли їм зручно.

– Нещодавно з’явилася інформація про те, що «Укрпошта» піднімає ціна на доставку листів. Що дадуть такі зміни і чи не «відіб’ють» вони бажання в людей листуватися?

– Зміна тарифів буде спрямована на фінансування фонду оплати праці, в першу чергу, виробничого персоналу, який складає близько 90% від загальної чисельності працівників підніматися тарифи на послуги «Укрпошти». Тому, я вважаю такий крок правильним. Ми вже підняли ціни першим етапом. Другим етапом піднімемо з 1 січня 2019 року. Це не якесь фантастичне підняття. Ми не бачимо і я впевнений, що і не побачимо падіння обсягів листів у зв’язку підняттям тарифів.

– Відомо, що для популяризації «Укрпошта» і волинська дирекція зокрема, випускає поштові марки на замовлення. Які нові оригінальні марки випускали останнім часом?

–Ми можемо виготовляти марки, можемо виготовляти і конверти з логотипами підприємств, чим зараз дуже активно користуються підприємці. Нещодавно ми для Волинської обласної адміністрації виготовили конверти з логотипом Волинської області і з надписом Волинська обласна державна адміністрація.

– Як зараз взагалі відбувається співпраця з новим головою ОДА?

– Я маю за честь працювати з новим губернатором. Його підходи до роботи мені імпонують. Про роботу нашого підприємства в непростих умовах я йому періодично доповідаю. Буває, що отримую «наганяй», бо ми люди і теж помиляємось. Як на мене губернатор строгий, проте справедливий.

Чому волинські поштарі можуть перестати приносити пошту людям

– Генеральний директор «Укрпошти» Ігор Смілянський у одному із інтерв’ю повідомив, що невдовзі поштарі можуть перестати приносити пенсії. Як ви можете оцінити таку перспективу, проектуючи її на Волинь?

Сьогодні, на жаль, в нас немає співпраці з Пенсійним фондом. Я не можу казати про всю Україну, але те, що стосується Волинської області це однозначно. Жодна з трьох моїх спроб зустрітися з керівником Пенсійного фонду для того, щоб вирішити нагальні виробничі питання, не увінчалась успіхом. Він вперто не бажає спілкуватись, вважаю, що це шкодить спільній справі. Прості цифри – в минулому році Пенсійний фонд оформляв через «Укрпошту» приблизно 47% пенсій для доставки, а на сьогодні ми маємо 44% пенсій. Тобто, з кожним роком, відсоток пенсій, які Пенсійний фонд оформляє через «Укрпошту» падає і це робиться ручним способом. Саме про це я й хотівби поговорити з керівником Пенсійного фонду, щоб досягти нормальної співпраці,щоб і ми мали доходи і громадяни якісну доставку пенсій. Бо виходить, що пенсії через банки оформляються Пенсійним фондом в найкращих по доступності місцях: міста, райцентри. Відповідно, там витрати на доставку – мінімальні, а найпроблемніші ділянки віддають нам: «Доставте в найдальше село Камінь-Каширського чи Ратнівського району, зробіть це вчасно і якісно і бажано безкоштовно». Ми це робимо, заради людей, але несемо фантастичні витрати. Тариф на доставку пенсій востаннє переглядався в 2004 році. Пенсійний фонд не йде нам на зустріч щодо підвищення тарифу і «Укрпошта» в рік має мільярд збитків. Але ж ви розумієте, скільки можна працювати по збитковому тарифу, ну рік, два, але не 26, як працює «Укрпошта» не отримуючи з держбюджету жодної копійки. На одній з комісій облради мені кажуть, що перевізники також їздять на рентабельних маршрутах і їздять на нерентабельних перекриваючи збитки, але ж перевізникам з бюджету доплачують за перевезення пільговиків, а пенсіонери в «Укрпошти» це ж фактично ті ж пільговики, проте ми не маємо жодної доплати.

З Пенсійним фондом в нас дуже непрості відносини, і дуже хотілося б, щоб вони пішли нам на зустріч, розуміючи те, що в село крім нас не доставить пенсій ніхто. Банки «вийшли» з сіл. Наприклад, «Ощадбанк» закрив величезну кількість відділень, ПриватБанк в села і не йшов, наші конкуренти логістичні оператори йдуть в села, де більше 3-4 тисяч людей. «Укрпошта» – єдина можливість людям в селах спілкуватися з державою, а державі з людьми.

– За однією з останніх інформацій, основним джерелом витрат і збитків «Укрпошти» в Україні є сільські відділення. Яка ситуація на Волині?

– На Волині ситуація така ж.

– Також за словами керівника «Укрпошти», до кінця року, сільські відділення отримають комп’ютери. Скільки некомп’ютеризованих відділень на Волині?

– Плануємо комп’ютеризувати відділення, де населення перевищує 2000 осіб. В нас в області – 460 відділень, з яких 380 – сільські. Комп’ютери отримають  57 сільських відділень. Волинська область має одну особливість – в нас малі села. Для прикладу, на Рівненщині села значно більші і там комп’ютеризують 100 відділень. На сьогодні ми вперше комп’ютеризували близько 30 відділень, підключили до мережі Інтернет, хоча було проблемно знайти провайдерів, завезли в ті відділення нові комп’ютери, принтери, POS-термінали для розрахунку банківськими картками.

– Чи можна розглядати в подальшому можливість комп’ютеризовувати «дрібніші» відділення?

– На жаль це дуже проблемно, бо в малих селах немає каналів зв’язку та бізнесу. «Укрпошта» – єдиний національний поштово-логістичний оператор в Європі, який не фінансується з бюджету. Відповідно, ми рахуємо кожну свою копійку і якщо вкладаємо гроші в село, то хочемо мати звідти дохід. А якщо село мале, бізнесу там немає, немає доходу, то для чого закопувати гроші в завідомо збиткові відділення?

«За розрахунками Кабміну, на Волині має бути 330 сільських відділень, а ми маємо 380»

– В радіоефірі ви сказали, що на Волині можуть закрити кілька десятків сільських відділень, проте, це не остаточне рішення керівництва. Наскільки такий розвиток подій можливий?

– Тут нічого дивного немає. Знову ж візьму для порівняння Рівненську область, яка має більшу кількість населення. Там 440 відділень, а в нас – 460, тобто в нас вже більше відділень, ніж в наших сусідів, при тому, що в нас менша кількість людей. Разом з тим, по розрахунку Кабміну, на Волині зважаючи на кількість населення, має бути 330 сільських відділень, а ми маємо 380. Скоріше за все, ми будемо оптимізувати роботу відділень.

– Відділення яких населених пунктів підпадуть під закриття? Як «Укрпошта» обслуговуватиме людей в цих селах?

– Це малі населені пункти з кількістю населення до 1000 людей – Їхнє відділення буде просто перенесено Обслуговувати ми їх будемо так само, як і обслуговували, тільки з іншого села, яке знаходиться на відстані від 3 до 7 кілометрів. Листоноші, як ходили, так і будуть ходити. Це більше проблеми підприємства, ніж людей, бо ми так само будемо доставляти пенсії, газети та кореспонденцію, приймати платежі та перекази.

– Чи планується на Волині реалізовувати проект з рухомими відділеннями?

– Пересувні відділення на Волині є але в нас їх небагато. Ми маємо 6 відділень і працюємо, але не так масово, як на Чернігівщині, бо це пілотний проект. Спочатку цей проект «відкатають», подивляться на помилки, а тоді поширюватимуть його по всій Україні. Поки що цей проект реалізовується успішно і якісно. Доходи ростуть, якість послуг росте і люди залишають дуже хороші відгуки.

– Скільки таких відділень потрібно для Волині в разі реалізації проекту?

– Ми ще не рахували, але на мою думку таких відділень потрібно не менше, ніж 70. Враховуючи те, що в нас більше тисячі населених пунктів і багато населених пунктів з малою кількістю населення.

– А в якому стані зараз волинський «поштовий автопарк»?

– Відсотків 20 автомобілів у дуже хорошому стані, приблизно 40% в дієвому стані і 30% транспорту в поганому стані. Також є частина транспортних засобів, які просто стоять під плотом і ми вже сьомий рік не можемо їх списати. Просто Кабмін не дозволяє списати цей металобрухт, тому ми чекаємо, коли «Укрпошта» матиме наглядову раду, яка вивчивши це питання дозволить списати транспорт. Щодо позитивної інформації, то цьогоріч ми купили 5 нових МАЗів з гідробортами, спальним місцем, кондиціонерами. Це вперше за довгий період часу пошта отримала 5 новеньких автомобілів.

«Хто хоче заробити, може заробити і в «Укрпошті»

– Поштарі ніколи не могли похвалитися високою зарплатнею. Скільки отримують працівники «Укрпошти» сьогодні?

– За 2017 рік показник зарплати працівників «Укрпошти» зріс на 30% в порівнянні з 2016 роком. Це відобразилось на зарплатах наших працівників, але не всіх. Ті люди, хочуть працювати і заробляти, мають хороші зарплати. Наприклад, я приходжу на роботу зазвичай раніше на годину і дивлюся, як оператор відділення №25 біжить на роботу. Не просто йде, а біжить. Відповідно, її заробітна плата становить 7- 8 тисяч гривень вже «чистими». Є начальники окремих міських відділень, які отримують від 9 до 13 тисяч зарплати, а є сільські відділення, які не мають доходів (переважно через те, що не хочуть мати), то і зарплати набагато менші. Хоча і в селах є працівники, які розуміючи те, що в нас є не тільки ставка,а і система мотивації, заробляють. Наприклад, в селі Свинарин Турійського району люди заробляють гроші на торгівлі – реалізовують товари народного споживання, маючи від продажу 7% і страховки, отримуючи від реалізації 10%. Люди таким чином працюють за принципом «Більше зробив- більше заробив і «наганяють» значні заробітні плати. Тому, хто хоче заробити, може заробити і на «Укрпошті».

– Чи вистачає волинській дирекції «Укрпошти» працівників?

– Дефіцит кадрів зараз не тільки на пошті. Така ситуація зараз у всіх галузях. Мало магазинів, де на дверях не висить оголошення: «Шукаємо спеціалістів». Така ж ситуація у нас, зокрема по місті Луцьку і по прикордонних районах. В селах такої проблеми з кадрами немає. Щодо вікового співвідношення, то в містах більше молоді, а в селах старших працівників. «Укрпошта», як перший робочий досвід – це дуже круто. Досвід фантастичний, бо людина отримує можливість попрацювати як в торговельній фірмі, так і в банку, так і в поштово-логістичному операторі. Тобто в плані отримання досвіду це 3 в 1.

– Минулого року ви планували скорочення персоналу. Наскільки вам це вдалося і що після цього змінилося?

– Ми закрили три центри поштового зв’язку в Горохові, Камені-Каширському і Володимирі-Волинському. Ці центри до обслуговування споживачів ніякого відношення не мали, бо це був адміністративно-управлінський апарат, тому це позначилось тільки на скороченні витрат нашого підприємства та можливості інвестувати в розвиток інфраструктури.

«Ми не плануємо боротися з конкурентами, ми просто даємо дешевшу ціну і якісний сервіс»

– Пам’ятаю, урочисте відкриття відділення нового типу в мікрорайоні 55 квартал у Луцьку. Як воно працює зараз, чи дає ефект, який від нього чекали?

– Приємно зазначити, що нове відділення буквально за три місці вийшло на окупність і вже зараз заробляє. Незабаром ми плануємо відкриття ще одного нового відділення в житловому комплексі «Яровиця». І в цьому році в наших планах відкриття вже третього відділення нового типу. Проблемно в Луцьку знайти приміщення в хорошому місці і за адекватну ціну – багато конкуренції.

– Скільки таких відділень вже відкрили на Волині і чи оновлюєте «старі» відділення?

– За планом на 2018 рік, ми повинні відкрити 3 відділення, що ми і зробимо. Стосовно ремонту, то ми оновлюємо відділення. Відремонтували відділення на Рівненській, на Ковельській. Змінюємося на краще, можливо, не так швидко, як хотілося б, бо ж для цього потрібні суттєві капіталовкладення. Тому будемо щороку ремонтувати  відділення, оновлювати автопарк, впроваджувати інновації.

– У листопаді минулого року ви планували впроваджувати нову послугу «SmartBox». Що з цього вийшло і наскільки активно волиняни користуються цією опцією «Укрпошти»?

– Послуга на Волині «пішла» доволі гарно. Маємо багато людей, які користуються. Переважно відправляють запчастини та інші важкі предмети, бо «SmartBox» – послуга, яка дозволяє в ящичок завантажити вагу, яка поміститься та відправити без зважування. Відповідно, інтернет-магазини та громадяни активно користуються цією послугою. Люди задоволені, бо це експрес-доставка, відповідно купивши ці ящички в нашому відділенні можна вдома в особистому кабінеті на сайті Укрпошти роздрукувати адреси, принести у відділення, залишити і відправити без черг.

– Як волинській «Укрпошті» вдається боротися з конкурентами?

– Ми боротися ні з ким не збираємось. Ми просто робимо дешевшу ціну, якісну доставку, сервіс. Коли людям розповідаю про нововведення, то вони дивуються тому, що в нас є термопринтери, чи швидкість Інтернету просто фантастична і такі ж, як в конкурентів мобільні додатки. Про багато нововведень люди ще не знають. Тому радію, що державна компанія дарує людям приємні сюрпризи. Ще одним цікавим нововведенням «Укрпошти» є «таємні покупці». Вони ходять по наших відділеннях і перевіряють якість надання послуг. Якщо якість нижча 75%, то відділення премії не отримає. Тому люди зацікавлені і усміхнутись, і запропонувати додаткову послугу, і попрощатись. Тому запрошуємо всіх завітати до наших відділень, протестувати сервіс та стати нашими «Агентами Змін».

– Якою послугою «Укрпошти» волиняни користуються найчастіше?

– Найчастіше волиняни платять комунальні послуги. Бо ціна на оплату комуналки в нас – найдешевша. Щодо посилок, то ми з місяця в місяць спостерігаємо ріст попиту, бо тариф на «Укрпошті» на 30% дешевший, ніж в наших конкурентів, а по швидкості– однаково. По передплаті періодики ми одні з найкращих в Україні, бо багато видавців вміють робити якісну продукцію, тому люди виписують періодику.

– Тобто теза про те, що газети «відживають своє» – неправдива?

– Ми спостерігаємо падіння передплати газет, але воно не катастрофічне. Люди часто звертають увагу на обласні видання, на районні видання, бо там пишуть про село і громадянам  цікаво читати про себе.

– Що плануєте зробити найближчим часом?

Для нас пріоритет – покращення якості роботи і таким чином збільшення кількості клієнтів, яких ми любимо, поважаємо і хочемо бачити на своїх відділеннях. Якщо коротко, то основне наше завдання – бути конкурентними на ринку поштово-логістичних послуг і з часом стати найкращим в Україні поштовим оператором!

Автор Андрій ПЕТРУШКО

Фото Андрій МОШКУН

 

 

Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook

4 Comments

  1. Avatar волинянин сказав:

    хіба це обслуговування коли передплатникам треба ходити забирати періодику у відділеннях ???

  2. Avatar Олег сказав:

    Укрпошта змінюється і це чудово! Успіхів!

  3. Avatar Лучанин сказав:

    Ото навішав Шевчук локшини на вуха. Жах. У відділеннях немає кому працювати, люди втікають з пошти, як з пекла. Обслуговування жахливе, сервіс на нулю. А він жирує.

  4. Avatar волинянин сказав:

    потрібно зняти рожеві окуляри