Вже в 2027 році виробництво електромобілів стане економічно вигіднішим, ніж виробництво автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння. Такий прогноз зробили експерти з BloombergNEF – підрозділу американського агенції Bloomberg, що займається стратегічними дослідженнями, – пише Главком.
За словами фахівців, здешевлення електромобілів стане можливим завдяки зниженню вартості акумуляторів електрокарів та витрат на організацію виділених виробничих ліній. Це зробить такі моделі більш доступними і без спеціального субсидування.
Ціни на літій-іонні акумуляторні батареї впали на 87% з 2010 по 2019 рік, а середньозважене середнє значення склало 156 доларів за кіловат-годину. Ціни на основні матеріали відіграватимуть більшу роль у майбутньому, але впровадження нових хімічних речовин, нових технологій виробництва та спрощених конструкцій упаковки утримає ціни.
Усі ці електромобілі додають потреби в електроенергії, але не настільки, наскільки ви можете подумати. За підрахунками аналітиків BloombergNEF, до 2040 року електричний транспорт підвищить попит на електроенергію лише на 5,2%.
Також акумулятори стають все більш практичними. Середня щільність енергії, що зберігається в батареї, щороку зростає на 4-5%. Також збільшуються максимальні швидкості зарядки електричних авто. Політики підштовхують автомобільний ринок до зниження викидів. Норми економії палива, системи квотування та міська політика відіграють дедалі більшу роль.
Таким чином, через 6 років автомобілі з електричними силовими установками будуть дешевшими для споживачів, ніж автомобілі на традиційному пальному. Так, середня роздрібна ціна електромобіля середнього розміру без урахування податків становитиме близько 19 тисяч євро, а традиційні авто коштуватимуть так само, або навіть дорожче.
Вже до 2030 року електромобіль порівнянної конфігурації буде доступний за 16,3 тисячі євро без урахування податків, а машина з ДВЗ обійдеться майже у 20 тисяч євро.
Сьогодні найдешевшим повноцінним електромобілем в Європі є Dacia Spring. У Франції з урахуванням державних пільг автомобіль можна купити приблизно за 12,4 тисячі євро. Детально про Spring «Главком.Техно» розповідав у матеріалі за цим посиланням.
Є бюджетний електрокар і в лінійці Citroen. Французька компанія пропонує електричну модель Ami за 7 тисяч євро. Нещодавно навіть була презентована вантажна версія цього авто.
Але все ж таки Citroen Ami через його технічні характеристики важко вважати повноцінною альтернативою звичайному автомобілю. Його максимально швидкість – всього 45 кілометрів на годину. А запас ходу – 75 кілометрів. Тобто, він більше нагадує сучасну мотоколяску, аніж справжнє авто.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook