Bellingcat ідентифікував російських водіїв, які перевозили «Бук» до кордону - Волинь.Правда

Bellingcat ідентифікував російських водіїв, які перевозили «Бук» до кордону

Показати всі

Bellingcat ідентифікував російських водіїв, які перевозили «Бук» до кордону

Дослідницька група Bellingcat встановила особи сімох водіїв, які брали участь у транспортуванні “Буків” (в тому числі “Бука 332”, з якого був збитий літак МН-17) з Курська до Міллерово на кордоні з Україною в колоні, поміченій 23-25 червня 2014 року.

Про це йдеться в одній з двох доповідей, опублікованих Bellingcat у сьогодні, – пише «Українська правда».

13 травня 2015 року команда Bellingcat вже публікувала доповідь про участь російського 2-го автомобільного батальйону 69-ї окремої бригади матеріально-технічного забезпечення (військова частина 11385) і 147-го автомобільного батальйону матеріального забезпечення в транспортуванні “Буків” 53-ї зенітно-ракетної бригади в колоні, яка виїхала 23 червня 2015 року з селища Маршала Жукова під Курськом і прибула до Міллерово біля кордону з Україною 25 червня 2014 року.

У цій колоні перевозили пуско-заряджаючу установку “Бук” з бортовим номером “332”, з якої збили рейс 17 Малазійських авіаліній (MH17) 17 липня 2014 року. Згодом з Міллерово “Бук 332” був перевезений на російсько-український кордон в районі міста Донецьк Ростовської області, а звідти – на територію України.

На фотографіях, опублікованих в російській соцмережі Вконтакте солдатами-водіями з 2-го і 147-го автомобільних батальйонів, видно вантажівки і трали з тими ж номерними знаками, що і машини, що рухалися в колоні, яка потрапила на відео і фото з 23 по 25 червня 2014 року. На цих фотографіях також видно транспортування іншої військової техніки до російсько-українського кордону, наприклад, в район станиці Мітякінська в Ростовській області.

Один з водіїв, Дмитро З., 24 червня 2014 року опублікував фотографію своєї вантажівки і установки “Бук” під номером 232 53-ї зенітно-ракетної бригади. Геолокація цієї фотографії показала, що вона була знята в районі Варварівки на трасі Р-185, на маршруті колони з “Буками” 23-25 червня 2014 року.

“На інших фотографіях, опублікованих Дмитром З., видно інших імовірних водіїв вантажівок, що переміщалися в колоні з “Буками” 23-25 червня 2014 року. Один з них, ймовірно, перевіз “Бук 332″ з селища Маршала Жукова в район Міллерово”, – йдеться в доповіді.

В опублікованій доповіді вивчаються водії вантажівок в колонах, які перевозили “Буки” в червні і липні 2014 року, зокрема вантажівки, що перевозила “Бук 332”. Номер цієї вантажівки – “4267 AH 50”, а номер її трала – “XP 4679 50”.

У доповіді також зазначені водії, які могли мати відношення до перевезення “Бука 332” з Міллерово на російсько-український кордон.

Доповідь зі справжніми іменами і незаретушованими фотографіями водіїв спрямована міжнародній Спільній слідчій групі (ССД), що розслідує загибель MH17.

Водночас у Bellingcat відзначили, що їм не вдалося однозначно встановити, хто був водієм вантажівки під номером “4267 АН 50”, що перевозила “Бук 332” у колоні 23-25 ​​червня 2014 року.

Неможливо також зробити висновок про те, яка саме вантажівка перевезла “Бук 332” на російсько-український кордон, ймовірно, в ніч з 16 на 17 липня 2014 року, або хто з водіїв нею керував.

Відзначається, що практично всі військові водії, які брали участь у транспортуванні “Буків” у колоні, поміченій в червні 2014 року, офіційно закінчили військову службу в кінці червня або на початку липня 2014 року.

У вересні 2014 року вантажівки в/ч 11385 знову перебували в тому ж місці в південній частині військового табору на схід від Міллерово; серед них знову була вантажівка з номером “4267 AH 50”.

У жовтні та листопаді 2014 року деякі з вантажівок в/ч 11385, присутніх в колонах з “Буками” в червні і липні 2014 року, були сфотографовані на базі 2-го автомобільного батальйону (в/ч 11385-3) 69-ї окремої бригади матеріального забезпечення. Серед цих машин знову була вантажівка з номером “4267 AH 50”.

Як повідомлялося, в іншій доповіді Bellingcat опублікував фото “Бука 332”, зроблене в парку техніки 53-й бригади в селищі Маршала Жукова під Курськом, ймовірно, навесні 2013 року.

Як відомо, міжнародна команда з розслідування катастрофи літака “Боїнг” рейсу МН17, що сталася 17 липня 2014 року, прийшла до висновку, що лайнер був збитий ракетою, випущеною з ЗРК “Бук”, доставленого з Росії на територію Донбасу, контрольовану бойовиками.

Слідчі збирають інформацію про двох фігурантів справи і називають їхні імена. Також зазначається, що офіційно підозрюваних наразі немає.

В РФ у відповідь на оприлюднену доповідь заявили, що у ній не було жодних доказів.

Катастрофа літака Boeing-777 рейсу MH17 забрала життя 283 пасажирів і 15 членів екіпажу, в тому числі 80 дітей.

 

Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook