Волинянам розповіли про фінанси і обов’язки об’єднаних громад - Волинь.Правда

Волинянам розповіли про фінанси і обов’язки об’єднаних громад

Показати всі

Волинянам розповіли про фінанси і обов’язки об’єднаних громад

Податкова система

Податки,якійтимуть до місцевого бюджету (йдеться про місто обласного значення,до статусу яких будуть прирівняні об’єднані громади)

*60% податку на доходи на доходи фізичних осіб (нині – 0%)

*25% екологічного податку

*5% акцизного податку з реалізації підакцизних товарів

*100% єдиного податку

*100% податок на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності

*100% податку на майно (нерухомість,земля,транспорт)

Таку інформацію озвучив директор Офісу реформ у Волинській області Анатолій Пархом’юк під час інтерактивного прес-клубу Волинської обласної радина тему: «Самодостатні громади: реальні зміни чи ілюзія реформ?»,що відбувся учора у редакції газети «Волинь-нова»,- повідомляють організатори.

Під час конструктивної дискусії тема фінансів постала гостро. Та це й логічно: адже важко не погодитися,що об’єднання громад – це в першу чергу жорстка математика.

Саме у питанні фінансів і ховається підґрунтя для звинувачень із боку опонентів у недобровільності об’єднання. Але фінансова спроможність,котру як основу прописали у Методиці,є запорукою успішного існування громади,на котру держава покладає чимало відповідальності.

Тож кожен має зрозуміти,наголосив Анатолій Іванович,що посада сільського голови – лише тимчасове місце. І керуватися амбіціями у питанні об’єднання не можна у жодному випадку!

– За Європейською хартією місцевого самоврядування,яка є частиною законодавства України,місцеве самоврядування – їх право і спроможність здійснювати регулювання та управління величезною часткою суспільних справ,які належать до їхньої компетенції,в інтересах місцевого населення,– наголосив директор волинського Офісу реформ.

Тож сім варто усвідомити: на плечі органів місцевого самоврядування ляже чимало. А для того,аби це забезпечити,необхідні ресурси,приміщення та фахівці.

Про те,якою приблизно має бути структура об’єднаної громади,нагадала присутнім начальник відділу інформаційного забезпечення обласної ради Оксана Лукашук. Тож у Методиці сказано:

Має бути (це умовна структура виконавчих органів об’єднаної громади):

голова об’єднаної громади;

2-3 заступники;

секретар ради;

фінуправління;

відділ комунальної власності та земельних ресурсів;

сектор із юридичних питань;

відділ житлово-комунального господарства,благоустрою,охорони навколишнього природного середовища та інфраструктури;

відділ економічного розвитку,торгівлі та інвестицій;

відділ містобудування,архітектури та капітального будівництва;

служба містобудівного кадастру;

загальний відділ;

сектор організаційно-кадрової роботи;

відділ ведення державного реєстру виборців;

центр надання адміністративних послуг;

дозвільний центр;

секторі із питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення і територій;

архівний відділ;

відділ освіти,молоді та спорту;

відділ культури,туризму та з питань діяльності ЗМІ;

управління соціального захисту населення та праці;

служба у справах дітей,центр сім’ї та молоді,центр обліку бездомних осіб;

відділ охорони здоров’я;

старости територіальної громади у складі виконавчого комітету.

– Звісно,– наголосив Анатолій Пархом’юк,– є ще Закон України «Про співробітництво»,за котрим сусідні громади зможуть домовитися,що,скажімо,у когось буде пожежна,а у когось – органи правопорядку.

Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook