Путін побоявся летіти на підписання транспортної угоди між Росією та Іраном - Волинь.Правда

Путін побоявся летіти на підписання транспортної угоди між Росією та Іраном

Показати всі

Путін побоявся летіти на підписання транспортної угоди між Росією та Іраном

Росія та Іран спільно побудують залізничну ділянку Решт-Астару, що допоможе двом підсанкційним країнам простіше торгувати, і доставляти товари до Індії

Росія та Іран домовилися про спільне створення в республіці залізничної ділянки Решт-Астара. Про це повідомляє видання The Moscow Times. Це єдина відсутня ланка в Міжнародному транспортному коридорі «Північ-Південь» (INSTC) із північного сходу Росії через Азербайджан до південного узбережжя Ірану та далі до Індії морем. Запланована залізниця з’єднає Рашт, місто на півночі Ірану, і перехід Астара на кордоні з Азербайджаном.

У церемонії підписання угоди взяли участь президент Ірану Ебрахім Раїсі, а от російський лідер Володимир Путін прилетіти до Тегерану побоявся, тож взяв участь у підписанні важливої угоди у режимі відеоконференції. Натомість документ підписали у Тегерані  представники двох країн – міністр транспорту РФ Віталій Савельєв та міністр доріг та містобудування Ірану Мехрдад Базрпаш.

Путін високо оцінив «очевидні економічні переваги» як для Москви, так і для Тегерана у вигляді нових робочих місць та інвестицій.

«Ця унікальна транспортна артерія з півночі на південь, частиною якої стане залізниця Рашт-Астара, допоможе значно диверсифікувати міжнародні транспортні потоки», – сказав Путін. За його словами, доставка товару з Санкт-Петербурга (Росія) до Мумбаї (Індія) через три роки займатиме близько 10 днів, порівняно з подорожжю традиційними торговими шляхами, яка займає від 30 до 45 днів.

Його колега Раїсі сказав, що після завершення роботи INSTC сприятиме розвитку регіональної торгівлі та відзначив «великий потенціал» у зв’язках з Росією. Ця угода є «важливим стратегічним кроком на шляху співпраці між Ісламською Республікою Іран і Російською Федерацією», – зазначив він.

Міністр транспорту Ірану Мехрдад Базрпаш, який підписав угоду зі своїм російським колегою заявив, що 164-кілометрова  залізниця на півночі Ірану буде завершена протягом трьох років. Базрпаш додав, що «процес будівництва» залізниці Рашт-Астара «розпочато, і ми завершимо його протягом наступних трьох років, перевезення вантажів новим коридором дасть значну конкурентну перевагу».

Посилена взаємодія

Нагадаємо, Москва потрапила під каральні санкції Заходу після її вторгнення в Україну в лютому 2022 року. Тегеран, який вже зіткнувся з санкціями через свою ядерну діяльність і проблеми з правами людини, став об’єктом нових обмежень Заходу через твердження про постачання Росії ударних безпілотників для використання у війні, що Тегеран заперечує. У вівторок Вашингтон попередив, що дві країни, які постраждали від санкцій, «розширюють своє безпрецедентне оборонне партнерство».

«Взаємодія між Іраном і Росією в питаннях продажу передової зброї, особливо більш досконалих БПЛА, зараз триває», – заявив речник Ради національної безпеки США Джон Кірбі під час пресконференції.

Віце-прем’єр-міністр Росії Олександр Новак відвідав Іран у вівторок і зустрівся з міністром нафти Ісламської Республіки, щоб обговорити «нові проекти» з розвідки нафти і газу. Новак також зазначив, що країни поставили перед собою мету збільшити транзит вантажів залізницею до 15 мільйонів тонн на рік до 2030 року.

Іранський міністр нафти Джавад Овджі, у свою чергу заявив у середу, що російські компанії «наразі інвестують у сім іранських нафтових родовищ, і ми погодилися з паном Новаком, що Москва інвестує в розробку шести інших нафтових родовищ». Цікаво,  що другий за величиною російський банк ВТБ нещодавно відкрив представництво в Ірані, оскільки дві країни рухаються до з’єднання своїх банківських систем, щоб обійти санкції.

Нагадаємо, окупанти планують розпочати виробництво «Шахедів» у Білорусі. Для цього на територію «Гомельського радіозаводу» прибула група іранських інженерів.

«За інформацією від білоруського підпілля, росіяни розглядують можливість налагодження виробництва безпілотних літальних апаратів типу Shahed у Білорусі. Робочого група, яка складалась з іранських інженерів, за організації ФСБ РФ та КГБ Білорусі, відвідали «Гомельський радіозавод», – йдеться в повідомленні. Зазначається, що під час відрядження обговорювалась можливість системного налагодження виробництва дронів-камікадзе.

Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *