З їх точки зору,це змусить жителів (в першу чергу розвинених країн) зменшити споживання шкідливих продуктів,передає «Економічна правда».
У своїй доповіді до засідання Ради з прав людини ООН група експертів з проблем продовольства на чолі з Олів’є де Шуттер б’є тривогу: число страждаючих ожирінням у світі зростає семимильними кроками,особливо в індустріальних країнах.
Лідером серед проблемних країн є США. Росія також входить в топ-десять держав,чиї жителі мало звертають увагу на те,що вони їдять.
Підвищення тиску,рівня холестерину і глюкози,а також ожиріння внаслідок неправильного харчування є основними причинами раннього відходу з життя споживачів.
Щоб змусити населення змінити свої звички,експерти пропонують каральну міру: ввести податок на шкідливу їжу,що містить занадто багато цукру,жирів і солі.
«Дослідження показують,що введення 10-відсоткового податку на безалкогольні напої,що негативно впливають на здоров’я,призводить до зниження їх споживання на 8-10%»,– йдеться в доповіді.
Експерти ООН закликають політиків якомога швидше ввести подібний збір,кошти від якого можна буде пустити на просвітницьку роботу і на рекламу овочів і фруктів.
А ось рекламу шкідливих продуктів він рекомендує сильно обмежити або взагалі заборонити.
Сама по собі ідея податку на junk food не нова. У США,де,згідно з прогнозами ООН,до 2014 року майже половина дорослого населення страждатиме від надмірної ваги,податок на гамбургери і чіпси введений в ряді штатів.
У Європі першою країною,яка ввела податок на газовану воду,була Данія.
Восени 2011 року тут довелося додатково розщедритися і любителям жирного – кілограм масла,жирного м’яса,піци та іншого фастфуда був обкладений податком у розмірі 2,15 євро.
За прикладом скандинавського сусіда колу і шоколад обклала збором і Фінляндія.
У 2011 році їх прикладу також послідувала Угорщина – країна з одним з найвищих в Європі рівнів ожиріння.
Введений Будапештом податок на продукти з високим вмістом жирів,цукру і солі отримав назву «податок на чіпси»,надходження від нього витрачаються на охорону здоров’я.
До жаху Coca-Cola і Pepsi,з початку цього року податок на солодкі безалкогольні напої почав діяти у Франції – країні з одними із самих струнких жителів у Європі.
Цей збір буде приносити в казну близько 280 млн євро в рік. Критики цього заходу стверджують,що уряд країни зовсім не дбає про здоров’я нації,а просто хоче поповнити спорожнілу казну.
А ось уряд Румунії відмовився від початкового плану введення «податку на жир».
Втім,причина цього криється в складній економічній ситуації в країні: влада побоялися,що додатковий збір зробить і без того зростаючі ціни на продукти просто захмарними.
Втім,в країнах,де податок на нездорову їжу все ж був схвалений,економічні наслідки виявилися далеко не однозначними.
Так,в Угорщині,за даними Федерації харчової промисловості (FOSZ),середні і невеликі виробники через введення «податку на чіпси» втратили до 30% виручки.
Як розповіла кореспондент газети Nepszabadsag Баткен Золтан,великі компанії також постраждали від нового збору,в результаті деякі з них відмовилися від інвестицій в країну.
Так,міжнародний виробник чіпсів Chio вирішив вкладати кошти не в Угорщину,а у Францію.
З іншого боку,є й плюси: уряд очікує,що надходження в казну від «податку на чіпси» (який поширюється навіть на такі продукти,як джем і концентрати соків) становитимуть цього року близько 100 млн євро.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook