Волинь з робочим візитом відвідав Голова Державної служби України з безпеки на транспорті Михайло Ноняк. Він ознайомився з роботою пункту габаритно-вагового контролю транспортних засобів на трасі “Луцьк-Львів”.
Супроводжували Михайла Ноняка заступник начальника Управління Укртрансбезпеки у Волинській області, начальник відділу держконтролю та нагляду за безпекою на транспорті Володимир Степанов та перший заступник голови Волинської облдержадміністрації Олександр Степанцов. Вони ознайомилися з роботою пункту габаритно-вагового контролю транспортних засобів, який розміщений поблизу села Терешківці Горохівського району.
«Цей ваговий комплекс може працювати як в статитичному режимі, так і в динамічному. В статичному режимі – автомобіль проїжджає із зупинкою на кілька секунд. В динамічному – автомобіль проїжджає через ваги без зупинки. Якщо є порушення, складається розрахунок плати за нього, довідка та акт перевірки. Водій зобов`язаний заплатити за порушення протягом 30 календарних днів», – розповів начальник габаритно-вагового комплексу Анатолій Марач.
«Мені приємно бути на Волині. Я сьогодні тут, щоб проінспектувати не тільки роботу габаритно-вагового контролю у Волинській області, а й для того, щоб зрозуміти, як працює все управління в різних напрямках діяльності. Я відвідую кожну область, для того, щоб не слухати доповіді керівників, а для того, щоб побачити реальну картину» , – сказав Михайло Ноняк.
Він зауважив, що габаритно-ваговий контроль законодавчо існував багато років, але де-факто він не працював.
«Минулого року ми розпочали габаритно ваговий контроль по всій Україні. Зрозуміло, що габаритно-вагових пунктів мало, на балансі «Укравтодору», їх близько 40. Але це дуже важливо, бо коли не буде контролю, то ми просто даремно витратимо кошти. А цього року на ремонт і будівництво українських доріг виділять близько 30 мільярдів гривень», – повідомив голова Державної служби України з безпеки на транспорті.
Також Ноняк розповів, що на ремонт доріг, зіпсованих вантажним транспортом з первантаженням, щороку потрібно від 2 до 3 мільярдів гривень.
«Для того, щоб мати гарні, європейські дороги, які могли б якісно служити десятиліттями, потрібні саме такі контрольно-вагові комплекси», – додав він.
Варто зазначити, що нині у Волинські області є тільки один такий габаритно-ваговий комплекс. Він переміщається по області.
«За місяць-другий ми додатково передамо для Волині ще три відповідні лабораторії. В тому числі буде габаритно-ваговий пункт і наші інспектори зможуть мобільно рухатися по області», – запевнив голова Укртрансбезпеки.
Також він відзначив, що порівняно з минулим роком, порушень з перевантаженням стало менше.
«Пересувна лабораторія, яку Волинь отримає, буде працювати не так як габаритно-ваговий контроль, і використовуватиметься і для інших видів контрллю, в тому числі і для придорожнього контролю. Загальна вартість 78 таких комплексів, які закуплять для всієї України – 109 мільйонів гривень», – каже Михайло Ноняк.
Також Голова Державної служби України з безпеки на транспорті зауважив, що водії хитрують та часто об`жджають зважувальні пункти. Саме тому їх кількість потрібно збільшити.
«Зрозуміло, що коли на Волині лише один такий комплекс, то не можливо закрити всі напрямки. Їх потрібно 4-5, щоб вони працювали цілодобово. Ми співпрацюємо із національною поліцією, але тільки спільними зусиллями з місцевою владою, громадськістю ми зможемо навести лад», – каже Михайло Ноняк.
«Зараз ми міняємо законодавчі акти, тобто ми хочемо, щоб за перевантажені автомобілі відповідав не тільки перевізник, а й вантажовідправник і вантажоотримувач», – додає він.
Голова Укртрансбезпеки розповів, що на Волині зараз є 7 сертифікованих майданчиків на трасах, де вантажівку можна перевірити, зважити. Обласна влада передбачила будівництво декількох майданчиків у наступному році. Такі майданчики потрібні у місцях де є кар`єри, елеватори валки лісів, тобто ц найпроблемніших місцях, де найчастіше нехтують правилами про перевантаження.
А заступник начальника Управління Укртрансбезпеки у Волинській області начальник відділу держконтролю та нагляду за безпекою на транспорті Володимир Степанов повідомив, що на сьогодні в 3 % від усіх зважених автомобілів, знаходять порушення. З початку 2017 року по Волинській області порушники сплатили 284 тисячі гривень.
«Зараз для Волині потрібно мінімум 10 зважувальних комплексів, для того, щоб працювати цілодобово. Працювати по 8-10 годин неефективно. Бо часто буває так, що тут стоїть вага, а при виїзді з Луцька стоїть колона вантажівок, яка чекає, коли поїде ваговий комплекс», – додав він Володимир Степанов.
Під час перевірки, працівники пункту габаритно-вагового контролю транспортних засобів зупинили для зважування вантажівку MAN з угорськими номерами. Після перевірки, інспектори повідомили, що не виявили порушень.
Водій автомобіля Олександр Маслак, похвалив трасу сполученням «Луцьк-Львів».
«Їхати стало спокійніше. Не переживаєш за вибоїни і поганий стан дороги», – сказав чоловік.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook