У Кабміні відхилили абсолютну більшість поправок, які пропонувалися до законопроектів № 8487 і № 8488, розроблених комітетом з питань податкової та митної політики про внесення змін до Податкового та Митного кодексів щодо автомобілів на єврономерах. Про це повідомляє ЗІК.
Про це 31 жовтня на прес-конференції повідомив виконавчий директор громадської спілки «Доступне авто» Станіслав Бучацький.
«Загалом було понад 180 поправок від народних депутатів до цих двох законопроектів. Більшість поправок, не підтримуються. Підтримуються кілька технічних поправок і одна поправка, яку внесла голова комітету, що на всі автомобілі, яким 15 років і більше, у формулі розрахунку буде застосовуватися коефіцієнт 15. Фактично ми повернулися до первісного стану законопроектів у тому вигляді, у якому вони проголосовані у першому читанні.
У якому вигляді воно буде прийнято, тяжко сказати. Наступного тижня запланований розгляд у профільному комітеті. Буде жорстка дискусія, більшість активістів, швидше за все, на це не погодяться, тому що однією із основних вимог було виключення коефіцієнту віку із формули розрахунку, дехто пропонував скасувати акциз», – повідомив С.Бучацький.
З його слів, активісти організації проаналізували законодавство країн ЄС щодо вживаних авто. «У даний момент акцизний збір на автомобілів в Україні фактично є найбільшим. І це при найменших доходах громадян… Бляхи з’явилися не через те, що ці люди хитрі і знайшли шпарину у законодавстві. Я впевнений, що кожен із нас хотів би їздити на новому чи новішому авто, але в людини є вибір – або радянське «Жигулі», або євробляхи… Окрім того, в ЄС немає жодних обмежень на вживані авто щодо екологічних стандартів. В Європі екологічні стандарти діють виключно на нові авто», – зазначив С.Бучацький.
«Євробляхи – це лише наслідок того, що ми не можемо розмитнити автомобіль за доступними ставками. Якщо в людей буде можливість розмитнити свої авто, більшість це зробить. Саме явище зникне. Більшість не захоче їздити на автомобілі, який йому не належить, який не можна вільно продати. Коли буде механізм доступно розмитнення, можна буде запроваджувати якісь заборони. У цих законопроектах, які пропонують, немає доступного розмитнення. На мою думку, доступне розмитнення – це близько 30-40% від вартості цього авто», – вважає активіст.
Співзасновник громадської спілки «Доступне авто» Михайло Катрук зауважив, що у цьому році завершується дія закону про внесення змін до підрозділу 5 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України щодо стимулювання розвитку ринку вживаних транспортних засобів, який був прийнятий у 2016 року. Йдеться про зниження акцизу на вживані іномарки. Відповідно, якщо до нового року не буде прийнятий інший закон, то з 2019 року повернуться космічні ставки за розмитнення, які діяли раніше.
«На жаль, питання євроблях стало частково політичним. Якщо у 2016 році це було питанням бюджету і податків, зараз це суттєво обросло політикою. Наступного року нас очікують президентські і парламентські вибори, тому політичні сили хочуть заробити на цій темі електоральні бали, відповідно не будуть давати приймати більш радикальні або цікавіші рішення», – додав М.Катрук.
З його слів, будуть акції протесту. «Активісти, не залежно від належності до тих чи інших організацій чи особистих уподобань, заявляли одноголосно: у такому вигляді згадані законопроекти неприйнятні, особливо через формулу розрахунку акцизу. Купівельна спроможність дозволяє українцям купувати автомобілі, віком 10-15 років, така реальність. За цією формулою акциз на такі авто буде досить високим і жодна адекватна людина таке рішення підтримувати не буде», – підсумував М.Катрук.
Читайте більше тут: https://zik.ua/news/2018/10/31/u_kabmini_vidhyly_bilshist_popravok_shchodo_ievroblyah_budut_aktsii_protestu_1438181
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook