На Волині завершують пілотний для області об’єкт – ремонт дороги за технологією регенерації існуючого покриття. Про це поінформували на офіційній сторінці голови Волинської облдержадміністрації Олександра Савченка.
Така технологія впроваджена в Україну лише минулого року, проте вже активно працює в західних регіонах країни. Попри те, що за кордоном вона успішна – в Україні досі не сертифікована, каже голова облдержадміністрації Олександр Савченко.
“Підвести це під стандарти буде дуже важко, це триватиме не менше року, адже в нас дуже неефективна система, яка супроводжує процес сертифікації. Тому ми поки будуємо експериментальну дорогу, яка буде втричі дешевша за асфальтову”, – повідомив голова ОДА.
Інспектуючи ремонт доріг у понеділок, 25 червня, посадовець зауважив, що наразі технологію запроваджують на місцевих дорогах. До слова, першим об`єктом на Волині стало відновлення дорожнього покриття у селі Чорніїв Турійського району.
“Це вирішує наші завдання побудови доріг між населеними пунктами, особливо між районними. Якщо нам вдасться отримати доступ до відповідних матеріалів – а їх потрібно закупляти за кордоном, в Україні їх немає. То я думаю, що з регіональними дорогами місцевого значення буде значно простіше, набагато дешевше і їх буде набагато більше”, – резюмував керівник найвищої виконавчої гілки влади в області.
За словами Олександра Савченка, міцність цієї дороги вивчали і в Білорусі, і в Швеції, і в Польщі. Будівельники саме там купують необхідні матеріали. Дорогу ремонтували за державні кошти, роботи почали два тижні тому і вже встигли відремонтувати 1,6 кілометра. Особливість ремонту полягає в тому, що тут вкладають потужну основу, а також використовують матеріал, який вже є на дорозі. Про це розповів підрядник та засновник товариства «Експодор» Роман Федоринчук:
“Процес відбувається так: існуюче покриття ми регенеруємо, додаємо цемент та добавку, 10-15% нового матеріалу, це все перемелюється і робиться монолітна основа. Слабкість місцевих доріг полягає в тому, що немає основи і вони починають розвалюватися. А ми робимо основу від 20 до 30 сантиметрів і після цього вже кладемо асфальтобетон. Така технологія підходить для білощебеневих, глинистих доріг та тих, в яких немає основи”.
Голова Турійської районної ради Ольга Черен розповіла, що ремонт цієї дороги – наболіле питання і для селян, і для району.Як вона розповіла, питання про ремонт цієї дороги піднімалося вісім років.
“Ми сьогодні щиро дякуємо керівництву області, яке сприяло тому, аби ця дорога з`явилася”, – зазначила вона.
Посадовиця також зауважила, що сподівається, що згодом таку ж дорогу прокладуть до володимир-волинської траси, аби люди мали хороше сполучення між містами. Натомість обласні чиновники кажуть, що і надалі впроваджуватимуть новітні технології, аби максимально відремонтувати волинські дороги.
Більше читайте новин на нашому телеграм каналі та на сторінці у Facebook